Sunday, October 6, 2019

היום השלישי לשימוע: החל הדיון בתיק 1000 - ישראל היום

היום השלישי לשימוע: החל הדיון בתיק 1000 - ישראל היום

היום השלישי לשימוע של נתניהו יחל היום, והוא יעסוק בעיקר בתיק 1000 ("תיק המתנות"), אך גם בהשלמות לתיק 4000

צוות ההגנה של רה"מ בראשות עורכי הדין עמית חדד, יוסי אשכנזי ורם כספי צפוי להגיע בשעות הבוקר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ברחוב סאלח א־דין בירושלים ולשטוח את טיעוניהם. 

היום השני בשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו // צילום: עמי שמיר

עו"ד עמית חדד, פרקליטתו של ראש הממשלה נתניהו, אמר הבוקר בכניסה לבית המשפט: "נעשה השלמות בתיק 4000 ונעבור לתיקים אחרים. כשנסיים את הטיעונים אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים".

בתיק 1000, תיק המתנות, היועמ"ש חושד שבמשך כ־20 שנה קיבל נתניהו טובות הנאה בדמות מתנות מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן. צוות ההגנה של נתניהו צפוי לטעון כי החברות בין נתניהו למילצ'ן נמשכה 20 שנה, עוד בטרם היה נתניהו ראש הממשלה.

טענות הגנה נוספות עוסקת בכך שהממשלה למעשה מנעה סבסוד לערוץ 10 שהיה בסכנת סגירה (ומילצ'ן נמנה עם בעליו) ובקידום רפורמה לפתיחת יבוא שוק חלפי הרכב, שלמילצ'ן היה מונופול בו - ולכן בשני הצעדים לא רק שנתניהו לא היטיב עם מילצ'ן אלא גרם לו נזק.

בפרקליטות שוררת "הפתעה גמורה" מהטיעונים שהעלו פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשימוע בתיק 4000 (תיק בזק וואלה), כך פורסם בסוף השבוע בחדשות 12. 

על פי הפרסום, גורמים בפרקליטות אומרים כי פרקליטיו של נתניהו הציגו טענות "ענייניות, רהוטות ומשמעותיות" שנוגעות לליבת החשדות, עד כדי כך שהם יידרשו לבחון מחדש חלקים מהתיקים.

כזכור, בשבוע שעבר נערכו שני ימי דיונים אשר כל אחד מהם ערך כ-11 שעות. בסיום הדיונים ביום חמישי אמר עו"ד חדד: "הצגנו היום את המשך הטענות בתיק 4000. הטענות היו משכנעות ונשמעו בקשב רב". 
בתוך כך, מחר (שני) ישמעו בבית המשפט טיעוני ההגנה בתיק 2000, אשר עוסק בחשד לכאורה לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי ראש הממשלה ועל ידי מו"ל עיתון "ידיעות אחרונות" ובעל השליטה בעיתון מר ארנון (נוני) מוזס, בכל הנוגע למערכת יחסים ביניהם סביב בלימת התעצמותו של עיתון "ישראל היום" באמצעות חקיקה ודרכים אחרות.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-06 06:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk3MTkx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment