Friday, August 9, 2019

"ישראל חיסלה בכיר במליציה החות'ית בתימן" - ישראל היום

"ישראל חיסלה בכיר במליציה החות'ית בתימן" - ישראל היום

המיליציה החות'ית של תימן אמרה היום (שישי) שאיברהים בדראדין אלחות'י, אחיו של המנהיג החות'י עבד-מאלכ אלחות'י, נהרג. כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל מסירה" של המיליציה. 
"הידיים הבוגדניות שמזוהות עם התוקפנות האמריקנית-ישראלית והכלים שלהם, התנקשו בחייו של איברהים בדראדין אל-חות'י, כך נכתב בדו"ח, תוך ציטוט של הצהרת משרד הפנים שמנוהל על ידי המיליציה החות'ית. 
ב-2018 העיתון הלבנוני אל אח'באר שמזוהה עם חיזבאללה והגוש הפרו שיעי, פרסם ריאיון שנערך עם אחיו של הבכיר שחוסל, מנהיג המורדים החות'ים בתימן, עבד אל-מאלכ אלחות'י, שבו הוא האשים את ישראל בשיתוף פעולה עם סעודיה ואיחוד האמירויות במלחמתם נגד המורדים החות'ים בתימן. אל-מאלכ הזהיר: "אם ישראל תפתח במלחמה נגד חיזבאללה ובעלי ברית נוספים שלנו - הלוחמים החות'ים יצטרפו למערכה נגד הציונים, וילחמו במספרים גדולים נגד האויב הישראלי".

לוחמים חות'ים בתימן // צילום ארכיון: אי.פי

זה היה הריאיון הראשון שאל-מאלכ העניק לכלי תקשורת מחוץ לתימן מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה. הוא סיפר כי שוחח עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בעניין המעורבות הישראלית לטענתו בלחימה בתימן, ואמר לו כי הלוחמים החות'ים ערוכים להתייצב לצד חיזבאללה בכל עימות עתידי עם ישראל. "הבחנו בפעילות ישראלית בהפצצות על אזור החוף", טען. "יש לישראלים תפקיד מרכזי ביחד עם קצינים מאיחוד האמירויות בתכנון הפעילות הצבאית נגדנו באזור. אנחנו לא חוששים ולא מודאגים. הצלחנו לפגוע במתקנים רגישים בתוך סעודיה ואיחוד האמירויות באמצעות טילים בליסטיים שאנחנו ייצרנו, והצלחנו לפגוע במתקנים שלהם למרות מערכות ההגנה החכמות שהם קיבלו מאמריקה. גם את המערכות האלו הצלחנו לעקוף".

המלחמה בתימן החלה ב-2015, לאחר שסעודיה ובנות בריתה פלשו למדינה. זאת בעקבות המליציות החות'יות שנתמכות על ידי איראן, שביצעו הפיכה שלטונית קודם לכן. החות'ים הם אחת מהכתות השיעיות הפזורות במזרח התיכון ולכן זוכות לתמיכת איראן. הפלישה הסעודית לוותה בהפצצות כבדות ופגיעה באוכלוסייה אזרחית. עד כה נהרגו יותר מ-10,000 אנשים במהלך הקרבות, ורבים מספור נעקרו מבתיהם. במלחמה מעורבים לא רק איראן וסעודיה, אלא גם תאי טרור של אל-קאעידה ודאעש ששוהים במרכז המדינה.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-09 10:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgxMzg30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment