Sunday, January 26, 2020

היועמ"ש הודיע לח"כ ביטן על כוונתו להעמידו לדין בעבירות שוחד בכפוף לשימוע - וואלה!

היועמ"ש הודיע לח"כ ביטן על כוונתו להעמידו לדין בעבירות שוחד בכפוף לשימוע - וואלה!

היועמ"ש הודיע לח"כ ביטן על כוונתו להעמידו לדין בעבירות שוחד בכפוף לשימוע
סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) לח"כ דוד ביטן (הליכוד) על כוונתו להעמידו לדין בעבירות שוחד, בכפוף לשימוע. על פי כתב החשדות, ביטן קיבל שוחד בסך 992 אלף שקלים, על פני חמש שנים ושמונה פרשות שונות. בפרשה תשיעית, שנוגעת לקשריו עם איש העסקים משה יוסף, הוא יואשם בכפוף לשימוע במרמה והפרת אמונים. עם זאת, החליט מנדלבליט שלא להעמיד לדין את ביטן בשלוש פרשות נוספות בהן נחקר בחשד לעבירות דומות.

במקביל, פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה למעורב נוסף בפרשה, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ארנון גלעדי, כי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירה של לקיחת שוחד בשנת 2011, וכי ביחס לשאר החשדות בעניינו טרם התקבלה החלטה. הודעה דומה נמסרה ל-19 מעורבים נוספים, ולגבי מעורבים נוספים בתיק תתקבל החלטה בנפרד במועד אחר.

בעקבות בקשתו של ח"כ ביטן לדחות את מסירת חומרי החקירה לבאי-כוחם של המעורבים עד לאחר הבחירות, הודיעה הפרקליטות כי החלטה תינתן לאחר קבלת התייחסותיהם של באי-כוחם של יתר המעורבים.

תיק החקירה, שכונה "פרשה 1803", עוסק בעבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון בהן חשודים ביטן ומעורבים נוספים במסגרת שורה ארוכה של פרשיות בין השנים 2011-2017. בתחילת התקופה שימש ביטן במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, החל ממרץ 2015 הוא כיהן כחבר כנסת והחזיק בתפקידים פרלמנטריים נוספים ובחלק מהתקופה אף שימש יו"ר הקואליציה.

עורכי הדין דרור מתתיהו ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח"כ ביטן, מסרו: "ח"כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל ח"כ ביטן, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים, היו החלטות ענייניות שהתקבלו על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד. לאחר שתיחשפנה הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו, יתפזר הערפל ותיחשף תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת מכתב החשדות".

עו"ד שרון נהרי, שמייצג את אחד החשודים במתן שוחד לביטן - המהנדס אלי נחום - סירב להגיב לכתב החשדות.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-26 15:27:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzcxNzTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment