Monday, February 3, 2020

אסון נחל צפית: תביעת ענק של המשפחות - ישראל היום

אסון נחל צפית: תביעת ענק של המשפחות - ישראל היום

משפחות תשע הנערות והנער שנהרגו באסון השיטפון בנחל צופית, הגישו תביעה בסך עשרות מיליוני שקלים. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד יובל כאהן, מנהל המכינה בעת האסון, אביב ברדיצ'ב, מדריך הטיול ביום האסון, המכינה "בני ציון" וכן משרדי החינוך והביטחון.

התביעה האזרחית לפיצוי הוגשה כשנתיים לאחר האסון, וכחצי שנה לאחר שכנגד כאהן וברדיצ'ב הוגש כתב אישום פלילי המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.

צילום: חיל האויר

בני המשפחות דורשים כעת מבית המשפט המחוזי לחייב את הנתבעים בתשלום פיצויים, וכן לחייבם בפיצויים עונשיים. על פי התביעה "הנתבעים נדרשים לקחת אחריות על מחדליהם, ולזכור שהורי הילדים הפקידו את היקר להם מכל בידיהם, תוך הסתמכות על כך שמדובר בגופים ערכיים אשר יעשו המיטב לשמור על ביטחונם האישי. את הילדים תביעות הפיצויים לא יחזירו לעולם ולא ישיבו להוריהם את חייהם כפי שהיו, אולם מצופה מהנתבעים שלכל הפחות ייקחו על עצמם את האחריות ויחסכו מהמשפחות את עוגמת הנפש העצומה הכרוכה בניהול הליך משפטי".

עוד נטען בתביעה כי "בנותינו ובנינו ביקשו לדחות את השירות הצבאי בשנה על מנת לתרום לעם ישראל, לצעוד בשבילי הארץ, ללמוד ערכים של ישראליות ויהדות, אנושיות ומנהיגות - חלומם נגדע באיבו והם מצאו את מותם בשם היהירות וחוסר אחריות משווע, התנהלות והתנהגות רשלנית שאין חמורה ממנה, מצד הנתבעים... בשעה שהורי הנספים אינם עוצמים עין מאז אותו יום נורא - האחראים לאסון, אשר חרתו לכאורה על דגלם חינוך למנהיגות - עוצמים עין ביחס למהות של עצם תפקידם".

נזכיר כי באסון צפית נהרגו הנערות והנער: אלה אור, עדי רענן, אגם לוי, יעל סדן, אילן בר שלום, שני שמיר, מעיין ברהום, גלי בללי, רומי כהן וצור אלפי. המשפחות טוענות עוד כי "משרדי החינוך והביטחון היו אחראיים ומוסמכים, על פי החוק והתקנות, בין היתר, לפקח ולבקר את התנהלותה של המכינה, אך התרשלו בתפקידם ובין היתר נמנעו מלפעול לשם אכיפת החוק, התקנות והנהלים, ולא פעלו כנדרש וכמצופה מהם". 

נגד מנהל המכינה והמדריך, ספציפית, נטען בין היתר כי "למרות הידיעה הברורה אודות מזג האוויר הצפוי בימי הטיול, הוחלט על ידם להוציא את טיול הגיבוש כמתוכנן".
 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-03 12:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwMjY10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment