Monday, February 3, 2020

עיר רפאים: תמונות וסיפורים מאזורי המגיפה בסין - ישראל היום

עיר רפאים: תמונות וסיפורים מאזורי המגיפה בסין - ישראל היום

בעוד העולם כולו נערך להתמודד עם ווירוס הקורונה המתפשט, עיני העולם מתרחקות יותר ויותר מהעיר ווהאן ומחוז חוביי, שם 50 מיליון בני אדם עדיין נתונים בסגר ונאבקים באלפי מקרים של הדבקה בנגיף הקטלני לצד מחסור ובידוד.

תמונות קשות פורסמו השבוע בהן נראה פינוי גופות של מתים מהמחלה, בהם אף תמונה של אדם שרוע מת באמצע הרחוב, כשאנשי שירותי הבריאות ניצבים לידו ולא יודעים מה לעשות.

התמונות חושפות גם את הרחובות הריקים של עיר המסחר השוקקת, פינוי האזרחים הזרים ומדפי המרכולים הריקים, לצד תמונות של האזרחים המעטים שמתעקשים להמשיך בשגרת חייהם. 

"מרגישה שעשו לי עוול"

לצד התמונות הקשות, מגיעים גם, טיפין־טיפין, סיפורים אמיתיים של תושבי העיר שבוחרים, למרות הצנזורה הרשמית, לשתף את העולם כולו במה שעובר על העיר. אפריל, פין, תושבת ווהאן ובלוגרית, כתבה בבלוג הפופולרי שלה כי: "הרבה מהחברים שלי שעזבו את ווהאן לא מבינים באיזה מצב קשה אנחנו נמצאים".

פין, אחת ממיליונים שבחרו להישאר בעיר, סיפרה לרשת החדשות CNN שהיא כתבה את הדברים משום ש"יש הרבה יותר מידי אנשים שמטיחים בתושבי ווהאן עלבונות ומגנים אותנו. אני מרגישה שעשו לי עוול".

גופת גבר ברחובות ווהאן // צילום: איי.אף.פי

בתוך הזוועה, בלוגר אנונימי, שהצליח להעלות סרטון לרשת החברתית יו־טיוב, החסום במדינה, מגולל את המתרחש בעיר. "השירותים הרפואיים משותקים לגמרי, או ליתר דיוק, נמצאים בכאוס מוחלט", אומר צעיר עוטה מסיכה.

"בתי החולים מלאים, אף אחד לא רושם את החולים שמגיעים, פשוט מעמידים אותם בתור ארוך. אתה יכול לחכות שעות בתור ועדיין לא לקבל טיפול או בדיקה בסיסית, ואם עמדת בתור כזה במשך שעות, גם אם הגעת בריא, אתה תידבק בווירוס", מספר הצעיר האנונימי.

רחוב ריק שומם ווהאן // צילום: רויטרס

"התחבורה בווהאן משותקת לגמרי. מערכות התחבורה הציבורית עצרו לגמרי. כולן", הוא נשמע אומר בפלטפורמה הבינלאומית כשהוא מדבר במנדרינית. "תחנות דלק רבות פשוט נסגרו, אמבולנסים עומדים דוממים בשעה שאנשים במצב קשה". 

התיאורים של הבלוגר הצעיר נשמעים פחות כמו משבר רפואי ויותר כמו חזון אפוקליפטי. "פשוט השאירו אותנו למות. הפתרון הטוב ביותר הוא להסתגר בבית ולקוות שתשרוד. ווהאן הפכה לגיהינום, זאת חגיגת ראש השנה שלנו, זה מרגיש לכם חגיגי?" תוהה הצעיר.

אנשי רשויות הבריאות ברחובות ווהאן // צילום: רויטרס

"כעת כולנו יודעים מה באמת עומד מאחורי המדינה הזו. אבל אין לנו כוח, אין לנו אמצעים, רק בשר ודם מול שכפ"צים וטנקים. הצעירים בארץ הזו אינם שטופי מוח, אני מקווה שסינים מרחבי העולם יראו את זה ויפעילו לחץ על הממשלה", קורא הצעיר האנונימי. 

"ארצות הברית יוצרת פאניקה מיותרת"

משרד החוץ הסיני יצא במתקפה חריפה היום  ואמר כי העולם מגזים בתגובתו למשבר. במסיבת עיתונאים תקף דובר משרד החוץ הסיני את ארה"ב ואמר כי: "הם לא מסייעים עם הווירוס, רק מייצרים פאניקה".

מניין הנדבקים בנגיף הקטלני עלה למעל 17,000 בני אדם. מניין המתים הרשמי עומד על 361, כשמקרה מוות אחד התרחש בפיליפינים והיתר בסין. 

הרשויות בסין דיווחו על 2429 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף ביממה האחרונה, האטה מסויימת בקצב ההידבקות מהימים האחרונים.  בתוך כך, דווחו מספר מקרים חדשים של שפעת העופות במדינה. 

בתוך כך דיווחו הרשויות בסין הבוקר כי בית חולים חדש נפתח בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, ובו 1,000 מיטות המיועדות לחולים בנגיף בלבד. בית החולים החדש יאוייש על ידי מאות רופאים וחובשים צבאיים ומתנדבים שהגיעו לעיר מכל רחבי סין

בנייתו של בית החולים נמשכה פחות מעשרה ימים. עוד דווח כי בית חולים נוסף, הנבנה בימים אל ובאתר סמוך, ויכיל 1,500 מיטות, צפוי להיפתח בימים הקרובים. 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-03 14:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwMjc50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment