Monday, February 3, 2020

"הם לא מסוגלים לנהל בחירות, איך ינהלו מדינה?": הפארסה בבחירות של הדמוקרטים - ישראל היום

"הם לא מסוגלים לנהל בחירות, איך ינהלו מדינה?": הפארסה בבחירות של הדמוקרטים - ישראל היום

שלוש שנים היו לדמוקרטים להתכונן לבחירות המקדימות באיווה, אך בכל זאת הם לא הצליחו להימנע מפיאסקו במה שאמור היה להיות יום חגם. 

בארה"ב עדיין מחכים לפרסום התוצאות, שכלל לא בטוח שיפורסמו היום (שלישי). הרפובליקנים כבר מתלוצצים. "כיצד ינהלו מדינה אם לא מצליחים לנהל ספירת קולות של מדינה קטנה שבה 200 אלף בני אדם נטלו חלק באסיפות הבחירות", אומרים במפלגה הרפובליקנית.

"הקוקוס" (כינוי לאסיפת בחירות – ב"ב) של הרפובליקנים - היה דבר כזה - התנהל יפה והתוצאות הגיעו מהר. הנשיא דונלד טראמפ, מן הסתם, זכה.

צילום: רויטרס

מביך היה לראות את המועמדים הדמוקרטים נואמים ללא תוצאות כשכל אחד מכריז על ניצחון. סנדרס הבטיח לחזור ובינתיים חזרו למזוג בירה לפעילים. עצוב היה לראות את הפעילים שעבדו קשה נבוכים. כנראה הדמוקרטים כל כך עסוקים בהדחת טראמפ שהם שכחו לעבוד...

בינתיים מייקל בלומברג מנהל קמפיין בפרסנו קליפורניה והבטיח שיהיו לו 800 פעילים במדינה. לצורך השוואה לסנדרס יש 80 בלבד.

האם הפארסה באיוואה תסייע למייקל בלומברג? מוקדם לדעת. אבל בקרב הדמוקרטים יש הטוענים שבלומברג יכול לעשות סדר אצל הדמוקרטים המבולגנים.

טראמפ כמובן ינצל את המבוכה על מנת לנגח את יריביו. הבדיחה בארה״ב מספרת כי תוצאות המשפט בסנאט בוושינגטון יגיעו לפני התוצאות באיווה.

"מגיע למתמודדים הסבר מלא"

נכון לעכשיו כאמור, יש עיכוב בפרסום התוצאות. במטה הדמוקרטי במדינה טוענים כי נתגלה "חוסר עקביות" בספירה הדיגיטלית, והם בודקים מחדש את התוצאות מחשש לאי-סדרים בהצבעה.

במטה מבצעים כעת ספירה ידנית מחודשת לתוצאות שהתקבלו מכ-1,600 נקודות הצבעה. דוברת המפלגה באיווה, מנדי מקקלור, אמרה כי "בנוסף למערכות הטכנולוגיות אנו משתמשים בתוצאות שהתקבלו 'על הנייר', כדי לאמת שכל התוצאות תואמות ולהבטיח שיש לנו אמון ודיוק במספרים עליהם אנו מדווחים".

היועצת של ג'ו ביידן, דנה רמוס, אמרה כי מדובר בכישלון של מנגנון ספירת הקולות של המפלגה. "אנו מאמינים שלמתמודדים מגיע הסבר מלא ומידע רלוונטי לגבי בקרת האיכות לתוצאות שביצעה המפלגה, כמו גם הזדמנות להגיב - לפני שתפורסמנה תוצאות רשמיות כלשהן", אמרה רמוס.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-04 07:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwNDgz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment