Wednesday, July 31, 2019

שלושה חיילים נפצעו בינוני וקל מירי פלסטיני שחצה את הגדר - וואלה!

שלושה חיילים נפצעו בינוני וקל מירי פלסטיני שחצה את הגדר - וואלה!

שלושה חיילים נפצעו בינוני וקל מירי פלסטיני שחצה את הגדר
צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

מדובר צה''ל נמסר כי במהלך הלילה (חמישי) נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי שבוצע לעברם על ידי המחבל. זאת בעקבות זיהוי של כוחות צה"ל של חשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל ביצע המחבל ירי לעבר הלוחמים. הלוחמים איתרו את המחבל ופתחו באש לעברו. המחבל נהרג מירי כוחות צה"ל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה.

עוד נמסר כי עמדת חמאס באזור חאן יונס, בדרום רצועת עזה, הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע.
במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. כלל האירוע התרחש במרחב הגבול.

דובר צה"ל, תא''ל רונן מנליס התייחס הבוקר לתקרית ואמר כי ''תחקור האירוע עוד לא מלא. מדובר בפרטים ראשוניים''. לדבריו, התקרית החלה סביבות 02:00 בלילה עם זיהוי תצפיתניות בגזרת גדוד כיסופים כי חשוד מתקרב לעבר הגדר. הפעולה הוכרזה כ'פרש טורקי', חדירה, שגרתית שמתרחשת כמה פעמים ביום.

גם הפלסטינים דיווחו על חילופי האש וכי צה"ל ירה פצצות תאורה באזור התקרית בחאן יונס וישנם ריבוי של כלי טיס באוויר. תושבי שני קיבוצים באזור המועצה האזורית אשכול הונחו להישאר בבתיהם, אך כעבור זמן קצר בוטלה ההנחייה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בשל אירוע ביטחוני על גבול המערכת באזור מרכז המועצה נשמעים הדי פיצוצים וישנה תנועה ביטחונית ערה באזור. היישובים הסמוכים למוקד האירוע מעודכנים ומתבקשים להישמע להנחיות אנשי הביטחון".

סרטון המתעד קולות נפץ גבול חאן יונס

אוגדת עזה קיימה השבוע תרגיל נרחב לקראת מערכה אפשרית ברצועת עזה. התרגיל, שרובו כלל הפעלה רחבה של מפקדת אוגדה עזה, החל ביום ראשון בשעות הבוקר והסתיים ברביעי והוגדר על ידי הרמטכ"ל כשיא ברמת המוכנות (אימונים, הכשרות, רכש של אמצעי לחימה ושכלול שיטות ופיתוח מענה מבצעי בשטח) לקראת מערכה אפשרית בעזה. התרגיל דימה עימות של צה"ל במספר זירות (בצפון ובדרום) באופן שיחייב את האוגדה להפעיל יותר כוחות מילואים ופחות כוחות סדירים נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

בין היתר, כלל התרגיל האוגדתי מגוון רחב של תרחישי איום, לרבות התמודדות עם שיגור רקטות לטווח קצר ובינוני ששוגרו מרצועת עזה לעורף מדינת ישראל, ביניהן גם רקטות בעלות ראש נפץ קרבי (רש"ק) גדול במיוחד, בדומה לרקטות שברשות חיזבאללה. הארגון השיעי בלבנון ייצר והשתמש בסוריה ברקטות שכאלה, אשר הרש"ק שלהן מכיל חומר נפץ במשקל מאות ק"ג.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וסגנו האלוף איל זמיר, סיירו השבוע ברחבי אוגדת עזה ונפגשו עם מפקדי החטיבות, הגדודים, הקצינים והחמ"לים וחזרו על מסרים ברורים לקראת מערכה אפשרית: כדי להגביר את הקטלניות, להרוג יותר מחבלים ולבצע הרס רחב של תשתיות טרור צריכים הכוחות להגביר את השילוב בין המטה הכללי לפיקוד הדרום ויחידות אוגדת עזה כמו גם בין החילות והאגפים כמו אמ"ן, חיל האוויר, חיל הים, תקשוב, לוגיסטיקה ורפואה.

בתוך כך, על רקע מאמצי ההסדרה בצה"ל מדגישים כי היקף האלימות לאורך גדר המערכת, ירד ובהתאמה גם מספר ההרוגים הפלסטינים, בדגש על ההפגנות האלימות בימי שישי המוגדרות בצבא כ"טרור אפור" (השלכת מטעני חבלה מאולתרים, בקבוקי תבערה, חדירות כפרובוקציה והשלכת גולות מתכת שחדרו מיגון כלי רכב).

Let's block ads! (Why?)



2019-08-01 02:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMyNTA3MzPSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment