Saturday, August 17, 2019

החות'ים: "תקפנו את שדה הנפט הגדול בסעודיה" - ישראל היום

החות'ים: "תקפנו את שדה הנפט הגדול בסעודיה" - ישראל היום

המורדים החות’ים הודיעו היום (שבת) כי תקפו את שדה הנפט הגדול בערב הסעודית הנמצא בדרום מזרח המדינה.

בהודעה שפרסמו המורדים החות’ים והופיעה ברשת החדשות המזוהה עם חיזבאללה, אל מיאדין, טענו החות’ים כי עשרה מל”טים מתאבדים ביצעו תקיפה על מתקני הנפט של תאגיד הנפט הממשלתי “אראמקו” בשדה הנפט “אל שיבא”.

לא מדובר הפעם הראשונה בה מל”טים של החות’ים תוקפים מטרות אזרחיות בערב הסעודית, בעבר הותקף שדה התעופה הבינלאומי אבהא שבדרום המדינה, תקיפה שהביאה להרוג אחד ולשיבוש התנועה האווירית בשדה. גם מזקקות נפט הותקפו בעבר על ידי מל”טים ששיגרו החות’ים.

החידוש בתקיפה שבוצעה היום היא העובדה שמדובר, לפי טענת החות’ים עצמם, במתקפת המל"טים המתואמת הגדולה ביותר שבצעו המורדים, השולטים בבירה צנעאה.

בתוך כך, מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הביע היום תמיכה בלתי מתפשרת במורדים  החות’ים ותיאר את הכוחות הסעודים הלוחמים לצד ממשלתה של תימן כ”עדר של פושעים הרוצחים אזרחים במהלך חג הקורבן". 

היום דווח כי כוחות של הממשלה הזמנית בתימן חזרו לשלוט ברוב חלקיה של העיר עדן, לאחר שבדלנים דרום תימנים ביצעו הפיכה בעיר במטרה לקדם את היפרדותה של דרום תימן מצפונה. לאחר שבוע של משא ומתן שבו כוחות הממשלה לשלוט בעיר, השנייה בגודלה במדינה, והבדלנים נסוגו מדרום לעיר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-17 11:35:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgzMzI30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment